S
2020-2021 Öğretim Yılı Güz Dönemi Fen Bilgisi Eğitimi ABD Derslerinin Uzaktan Eğitimde Yürütülmesine İlişkin Planlama Toplantısı Yapılmıştır
FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI TOPLANTI TUTANAĞI
Gündem: 2020-2021 Öğretim Yılı Güz Dönemi Derslerinin Uzaktan Eğitimde Yürütülmesine İlişkin Planlamalar
Toplantı No: 2020-5
15.10.2020 tarihinde saat 14:00’da Fen Bilgisi Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Eylem BAYIR başkanlığında Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı’nın tüm öğretim elemanlarının katılımıyla Microsoft Teams üzerinden online olarak (dijital ortamda kayıt altına alınarak) anabilim dalı toplantısı yapılmış olup yeni başlayacak olan dönemde derslerin uzaktan eğitimle nasıl yürütüleceği görüşülmüştür. Tüm dersler dersi verecek öğretim elemanının planlamasını anlatması suretiyle tüm derslerin yürütme planlamaları tek tek konuşulmuş olup derslerin yürütülüş biçiminin aşağıdaki tanıtımlar doğrultusunda olması kararı alınmıştır.
Prof. Dr. Eylem BAYIR
Fen Bilgisi Eğitimi ABD Başkanı
Prof. Dr. Eylem BAYIR
Ders |
Ara Sınav |
Dersin Yürütülüş Planlaması |
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-II
|
Online Sınav |
Bu ders, Bologna bilgi paketinde gösterilen tüm kazanımları içerecek şekilde hazırlanmış slaytlar eşliğinde ve öğrencilerle online etkileşimli olacak biçimde işlenecektir. Slaytlardaki konular işlenirken süre kısıtlamasına uymak adına çoğunlukla önemli kısımlar üzerinde durulmak suretiyle dersler yürütülecektir. Dersin uygulama saatleri ise öğrencilerden önceden hazırlamaları istenen ders planlarını, bir derste bir-iki plan sığacak sürede sunmaları ve planlar hakkında sınıfça yapılacak küçük bir analiz tartışması yürütmek suretiyle yapılacaktır. |
FEN ÖĞRETİMİ-I |
Online Sınav |
Bu ders, Bologna bilgi paketinde gösterilen tüm kazanımları içerecek şekilde hazırlanmış slaytlar eşliğinde ve öğrencilerle online etkileşimli olacak biçimde işlenecektir. Slaytlardaki konular işlenirken süre kısıtlamasına uymak adına çoğunlukla önemli kısımlar üzerinde durulmak suretiyle dersler yürütülecektir. Dersin uygulama saatleri ise öğrencilerden önceden hazırlamaları istenen ders planlarını, bir derste bir-iki plan sığacak sürede sunmaları ve planlar hakkında sınıfça yapılacak küçük bir analiz tartışması yürütmek suretiyle yapılacaktır. |
Doç.Dr. İsmail KILIÇ
Ders |
Ara Sınav |
Dersin Yürütülüş Planlaması |
GENEL KİMYA III (ANALİTİK KİMYA) (iki ders birleştirildi) |
Online Sınav |
Bu dersin uygulaması uzaktan eğitim yoluyla tarafımdan yapılacaktır. Süreç içinde öğrencilerin öğrenme durumları dikkate alınarak öğrenci merkezli aktif öğrenme yöntemi seçilecek olması durumunda verilecek ödevlerden not değerlendirilmesi düşünülmemektedir. |
SEÇMELİ I (AE): FEN BİLGİSİNDE GÜNCEL KONULAR |
Online Sınav |
Süreç içinde öğrencilerin öğrenme durumları dikkate alınarak öğrenci merkezli aktif öğrenme yöntemi seçilecek olması durumunda verilecek ödevlerden not değerlendirilmesi düşünülmemektedir. |
AE SEÇ.: SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ |
Online Sınav |
Süreç içinde öğrencilerin öğrenme durumları dikkate alınarak öğrenci merkezli aktif öğrenme yöntemi seçilecek olması durumunda verilecek ödevlerden not değerlendirilmesi düşünülmemektedir. |
Doç. Dr. Nuran Ekici
Ders |
Ara Sınav |
Dersin Yürütülüş Planlaması |
GENEL BİYOLOJİ I |
Online Sınav |
Ders, Bologna bilgi paketinde gösterilen tüm kazanımları içeren slaytlar sisteme yüklenecektir. Dersi alan öğrencilerin tümü devam almış öğrencilerden oluşmaktadır. Bu yüzden ders online ders işlenmeyecektir. |
GENETİK VE BİYOTEKNOLOJİ |
Online Sınav |
Ders, Bologna bilgi paketinde gösterilen tüm kazanımları içeren slaytlar eşliğinde online etkileşimli olacak şekilde işlenecektir. |
BİYOLOJİDE ÖZEL KONULAR |
Online Sınav |
Dersin bir saati, Bologna bilgi paketinde gösterilen tüm kazanımları içeren slaytlar eşliğinde online etkileşimli olacak şekilde işlenecektir. Diğer saatinde ise öğrenciler tarafından yapılacak kısa sunum ve tartışmalara yer verilecektir. |
Doç. Dr. Hüsnüye DURMAZ
Ders |
Ara Sınav |
Dersin Yürütülüş Planlaması |
SEÇMELI I (AE): KIMYASAL ATIKLAR VE ÇEVRE KIRLILIĞI |
Online Sınav |
Bu ders Bologna bilgi paketinde gösterilen kazanımları içerecek şekilde hazırlanmış ppt ve/veya Word/pdf dosyaları eşliğinde ve öğrencilerle eşzamanlı online etkileşimli olacak şekilde yürütülecektir. Konular işlenirken zaman kısıtlamasına uymak adına genellikle önemli kısımlar üzerinde durulmak suretiyle işlenecek ve ihtiyaca göre de daha geniş ders notları Word veya pdf dosyaları şeklinde ve/veya kaynak olarak önerilen okuma ödevleri veya link bağlantıları yüklenecektir. Daha önceden belirlenen hafta ve ders saatlerinde öğrenciler de sunum yapacak ve sunumun sonunda soru-cevap bölümü olacaktır. |
FEN ÖĞRETIMI LAB UYG. 1 |
Online Sınav |
Bu ders Bologna bilgi paketinde gösterilen kazanımları içerecek şekilde hazırlanmış ppt ve/veya Word/pdf dosyaları eşliğinde ve öğrencilerle eşzamanlı online etkileşimli olacak şekilde yürütülecektir. Konular işlenirken zaman kısıtlamasına uymak adına genellikle önemli kısımlar üzerinde durulmak suretiyle işlenecek ve ihtiyaca göre de daha geniş ders notları Word veya pdf dosyaları şeklinde ve/veya kaynak olarak önerilen okuma ödevleri veya link bağlantıları yüklenecektir. Dersin uygulama saatleri de 2 farklı şekilde yürütülebilecektir: Birincisi; ders sırasında kısa süreli deney etkinlikleri gerçekleştirilecektir. Bu etkinlikler de 2 farklı şekilde olabilecektir. 1- Öğrencilerden önceden malzeme hazırlığı yapmaları ve ders sorumlusunun yönergeleri eşliğinde bu etkinliği online olarak ders sırasında gerçekleştirmeleri ve gözlemlerini paylaşmaları istenecektir. 2- Planı ders sorumlusu tarafından verilen etkinliğin öğrencilerin bulundukları ortamda gerçekleştirmeleri ve sonucu ders sırasında tartışmaları istenecektir. İkinci uygulama şekli de daha önceden belirlenen hafta ve ders saatlerinde öğrenciler de sunum yapacak ve sunumun sonunda soru-cevap bölümü olacaktır. Bu uygulama şeklinde öğrenciler daha önce hazırlamaları istenen ortaokul fen bilimleri ders kitaplarından yararlanarak hazırladıkları deney etkinlik planlarını sunacaklardır. Bu sunumlara konuların uygunluğuna göre öğrenciler tarafından evde bulunabilecek malzemelerle yapılabilecek deneylerin videosu ya da fotoğrafları çekilerek eklenmesi istenecektir. Sunumların sonunda küçük bir analiz tartışması yapılacaktır. |
FEN ÖĞRETIMI LAB UYG. I |
Online Sınav |
Bu ders Bologna bilgi paketinde gösterilen kazanımları içerecek şekilde hazırlanmış ppt ve/veya Word/pdf dosyaları eşliğinde ve öğrencilerle eşzamanlı online etkileşimli olacak şekilde yürütülecektir. Konular işlenirken zaman kısıtlamasına uymak adına genellikle önemli kısımlar üzerinde durulmak suretiyle işlenecek ve ihtiyaca göre de daha geniş ders notları Word veya pdf dosyaları şeklinde ve/veya kaynak olarak önerilen okuma ödevleri veya link bağlantıları yüklenecektir. Dersin uygulama saatleri de 2 farklı şekilde yürütülebilecektir: Birincisi; ders sırasında kısa süreli deney etkinlikleri gerçekleştirilecektir. Bu etkinlikler de 2 farklı şekilde olabilecektir. 1- Öğrencilerden önceden malzeme hazırlığı yapmaları ve ders sorumlusunun yönergeleri eşliğinde bu etkinliği online olarak ders sırasında gerçekleştirmeleri ve gözlemlerini paylaşmaları istenecektir. 2- Planı ders sorumlusu tarafından verilen etkinliğin öğrencilerin bulundukları ortamda gerçekleştirmeleri ve sonucu ders sırasında tartışmaları istenecektir. İkinci uygulama şekli de daha önceden belirlenen hafta ve ders saatlerinde öğrenciler de sunum yapacak ve sunumun sonunda soru-cevap bölümü olacaktır. Bu uygulama şeklinde öğrenciler daha önce hazırlamaları istenen ortaokul fen bilimleri ders kitaplarından yararlanarak hazırladıkları deney etkinlik planlarını sunacaklardır. Bu sunumlara konuların uygunluğuna göre öğrenciler tarafından evde bulunabilecek malzemelerle yapılabilecek deneylerin videosu ya da fotoğrafları çekilerek eklenmesi istenecektir. Sunumların sonunda küçük bir analiz tartışması yapılacaktır. Ders eski programa aittir, ancak yeni ve eski programa göre dersin içeriği aynı olduğu için dersin 3 saati yeni programa göre olan ders ile birlikte ve 4. saati de ayrıca sadece eski program öğrencileri ile devam edecektir. |
KIMYADA ÖZEL KONULAR |
Online Sınav |
Bu ders Bologna bilgi paketinde gösterilen kazanımları içerecek şekilde hazırlanmış ppt ve/veya Word/pdf dosyaları eşliğinde ve öğrencilerle eşzamanlı online etkileşimli olacak şekilde yürütülecektir. Konular işlenirken zaman kısıtlamasına uymak adına genellikle önemli kısımlar üzerinde durulmak suretiyle işlenecek ve ihtiyaca göre de daha geniş ders notları Word veya pdf dosyaları şeklinde ve/veya kaynak olarak önerilen okuma ödevleri veya link bağlantıları yüklenecektir. Daha önceden belirlenen hafta ve ders saatlerinde öğrenciler de sunum yapacak ve sunumun sonunda soru-cevap bölümü olacaktır. |
Doç. Dr. Nurcan ÖZKAN
Dersin Adı |
Ara Sınav |
Dersin Yürütülüş Planlaması |
GENEL BİYOLOJİ LABORATUVARI I |
Online Sınav |
Bu ders eski programa ait, Fen Bilgisi Öğretmenliği 2. sınıf dersidir. Derse devam zorunluluğu olan öğrenci olmadığı için canlı (online) ders yapılmayacaktır. Ders sunumları sisteme yüklenecektir. |
BİYOLOJİ II |
Online Sınav |
Bu ders, Bologna bilgi paketinde gösterilen tüm kazanımları içerecek şekilde hazırlanmış slaytlar eşliğinde ve öğrencilerle online etkileşimli olacak biçimde işlenecektir. Slaytlardaki konular işlenirken süre kısıtlamasına uymak adına çoğunlukla önemli kısımlar üzerinde durulmak suretiyle dersler yürütülecektir. Dersin uygulama saatleri ise öğrencilerden önceden konu ile ilgili istenen bilgiler kullanılarak onların karşılıklı katılımları ile yapılacak deneyler ve küçük bir analiz tartışması yürütmek suretiyle gerçekleştirilecektir. |
İNSAN ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ |
Online Sınav |
Bu ders, Bologna bilgi paketinde gösterilen tüm kazanımları içerecek şekilde hazırlanmış slaytlar eşliğinde ve öğrencilerle online etkileşimli olacak biçimde işlenecektir. Slaytlardaki konular işlenirken süre kısıtlamasına uymak adına çoğunlukla önemli kısımlar üzerinde durulmak suretiyle dersler yürütülecektir. |
EVRİM |
Online Sınav |
Bu ders, Bologna bilgi paketinde gösterilen tüm kazanımları içerecek şekilde hazırlanmış slaytlar eşliğinde ve öğrencilerle online etkileşimli olacak biçimde işlenecektir. Slaytlardaki konular işlenirken süre kısıtlamasına uymak adına çoğunlukla önemli kısımlar üzerinde durulmak suretiyle dersler yürütülecektir. |
AE SEÇMELİ-I: PREPARASYON TEKNİKLERİ |
Online Sınav |
Bu ders, Bologna bilgi paketinde gösterilen tüm kazanımları içerecek şekilde hazırlanmış slaytlar eşliğinde ve öğrencilerle online etkileşimli olacak biçimde işlenecektir. Slaytlardaki konular işlenirken süre kısıtlamasına uymak adına çoğunlukla önemli kısımlar üzerinde durulmak suretiyle dersler yürütülecektir. |
GK SEÇMELİ BESLENME VE SAĞLIK |
Online Sınav |
Bu ders, Bologna bilgi paketinde gösterilen tüm kazanımları içerecek şekilde hazırlanmış slaytlar eşliğinde ve öğrencilerle online etkileşimli olacak biçimde işlenecektir. Slaytlardaki konular işlenirken süre kısıtlamasına uymak adına çoğunlukla önemli kısımlar üzerinde durulmak suretiyle dersler yürütülecektir. |
Doç. Dr. Murat ÇELTEK
Ders |
Ara Sınav |
Dersin Yürütülüş Planlaması |
GENEL FIZIK 1/ FIZIK 1 |
Ödev |
Canlı ders şeklinde yapılacak, 25 dakikalık derslerde konuları yetiştirebilmek için çok ayrıntıya girmeden ve konu bütünlüğünü bozmadan ders anlatılacaktır. |
GENEL FIZIK LABORATUVARI 1 |
Ödev |
Öğrencilere laboratuvar ortamında tarafımızca yapılan ve videoya alınan deneyler sanal olarak izlettirilecek ve bu esnada mevcut kazanımlar doğrultusunda soru-cevap ile birlikte tartışmalar yapılacaktır. |
Dr. Öğr. Üy. Hasan ÖZYILDIRIM
Ders |
Ara Sınav |
Dersin Yürütülüş Planlaması |
KIMYA 1/GENEL KIMYA 1 |
Ödev |
Ders yeni programda kimya 1 ve eski programda Genel kimya 1 olarak geçmekte içerikleri aynıdır, Fen Bilgisi Öğretmenliği 1. Sınıf dersidir. Ders içeriğindeki kazanımlara uygun olacak şekilde Bologna sürecinde belirtildiği gibi hazırlanan sunum, ders içeriğine uygun, soru çözüm ve örnekleri verilecek zaman darlığı nedeniyle uygulama örneklerinin bir kısmı öğrencilere ödev olarak verilecektir. Dersin uygulama saatlerinde mümkün olduğunca öğrencilerin derse aktif katılımı sağlanacaktır. |
GENEL KIMYA LABORATUVARI 1 |
Ödev |
Eski programda yer alan bu dersten kalan öğrencilerin dersi laboratuvarda uygulama olarak almışlardır ve kalan öğrencilerin devam zorunluluğu olmadığından online ders işlenmeyecektir. |
BILGISAYAR DESTEKLI FEN EĞITIMI (SEÇMELI) |
Ödev |
Ders içeriğindeki kazanımlara uygun olacak şekilde Bologna sürecine uygun olarak hazırlanan sunumlar, ders içeriğine uygun, video örnekleri veya software programlar tanıtılacak, zaman darlığı nedeniyle kimi uygulama örnekleri öğrencilere sunum ödevler şeklinde verilecek |
BILIM TARIHI /BILIM TARIHI VE FELSEFESI |
Ödev |
Ders içeriğindeki kazanımlara uygun olacak şekilde Bologna sürecine uygun olarak hazırlanan sunumlar, ders içeriğine uygun, bilim tarihi notları, video örnekleri verilecek zaman darlığı nedeniyle detaylı araştırma yapabilmeleri için öğrencilere sunum ödevler verilecek |
Dr. Öğr. Üy. Emrah OĞUZHAN DİNÇER
Dersin Adı |
Ara Sınav |
Ders işleyişi |
Fizik 3 |
Online Sınav |
Bu ders, Bologna bilgi paketinde gösterilen tüm kazanımları içerecek şekilde hazırlanmış power point sunular eşliğinde ve öğrencilerle online etkileşimli olacak biçimde işlenecektir. Dersin zamanı kısıtlı olduğundan özellikle teorik içeriğin üzerinde durulacaktır. Soru çözümlerinde ise Teams programındaki beyaz tahta uygulaması grafik tablet yardımı ile kullanılacakır. Ders süresi içinde çözülemeyen problemler olduğunda, çözümleri öğrencilere ek word dosyası şeklinde verilecek ve derste anlayamadıkları yerler üzerinde durulacak ve konu tekrarlanacaktır. Dersin laboratuvar uygulamaları deneyler video çekilerek ve deney verileri öğrencilerle paylaşılarak, onlardan uygulama raporları ödev olarak istenmek sureti ile yapılacaktır. Uygulama raporları final değerlendirmesinin %30’unu oluşturacaktır. |
Astronomi |
Online Sınav |
Bu ders, Bologna bilgi paketinde gösterilen tüm kazanımları içerecek şekilde hazırlanmış power point sunular eşliğinde ve öğrencilerle online etkileşimli olacak biçimde işlenecektir. Dersin zamanı kısıtlı olduğundan özellikle teorik içeriğin üzerinde durulacaktır. İlgili problemler çözülürken Teams uygulamasında yer alan beyaz tahta uygulaması grafik tablet yardımı ile kullanılacaktır. Süre problemi yaşanması durumunda problemler ve çözümleri word dosyası olarak verilecektir. Sıralama ödevleri veya çoktan seçmeli sorulardan oluşan ödevler verilerek, belgesel tavsiyelerinde bulunularak konuların pekiştirilmesi sağlanacaktır. |
Fen ve Teknoloji Kaynaklı Sorunlar |
Online Sınav |
Bu ders, Bologna bilgi paketinde gösterilen tüm kazanımları içerecek şekilde hazırlanmış power point sunular eşliğinde ve öğrencilerle online etkileşimli olacak biçimde işlenecektir. Dersin süresi içinde gerekli olan kavramların verilebileceği düşünülmektedir. Belgesel ve kaynak tavsiyesinde bulunularak öğrencilerin derste hedeflenen kazanımlara ulaşmalarına katkı sağlanacaktır. |
Genel Fizik 3 |
Online Sınav |
Ders eski programa ait, Fen Bilgisi Öğretmenliği 2. Sınıf dersidir. 2 saatlik bir derstir. Dersin içeriği yeni programda yer alan 4 saatlik Fizik 3 dersinin vize sınavına kadar olan bölümü ile aynı olduğundan bu dersi alan öğrencilerin Fizik 3 dersini almaları sağlanacaktır. Ders powerpoint sunular kullanılarak verilecektir. Ders sunumları sisteme yüklenecek ve öğrencilerin gerekli içeriği almaları sağlanacaktır. |
Fizikte Özel Konular |
Online Sınav |
Bu ders, Bologna bilgi paketinde gösterilen tüm kazanımları içerecek şekilde hazırlanmış power point sunular eşliğinde ve öğrencilerle online etkileşimli olacak biçimde işlenecektir. Dersin zamanı kısıtlı olduğundan özellikle teorik içeriğin üzerinde durulacaktır. Gerekli görülen yerlerde Teams programında yer alan beyaz tahta uygulaması grafik tablet aracılığı ile kullanılacaktır. |
Genel Fizik Laboratuvarı 3 |
Online Sınav |
Ders Fen Bilgisi Öğretmenliği eski program ikinci sınıf dersi olup dersi ilk kez alan bir öğrenci olduğundan; Teams programı üzerinden deneyler videoya çekilerek sunulacak, üzerlerinde tartışılacak ve deney verileri öğrencilerle word, powerpoint sunu veya beyaz tahta yolu ile paylaşılarak uygulama raporlarının nasıl yapılacağı derste gösterilecektir. |
Genel Fizik |
Online Sınav |
Ders Sınıf Öğretmenliği eski program ikinci sınıf dersi olup dersi ilk kez alan bir öğrenci olduğundan, online ders yapılacaktır. Klasik fizik alanındaki bir çok temel kavram powerpoint sunu yoluyla ve simülasyonlarla öğrencilere verilecektir. Problem çözümünde beyaz tahta uygulaması grafik tablet yardımı ile kullanılacaktır. Süre problemi yaşanması durumunda problemler ve çözümleri word dosyası olarak verilecektir. |
Arş. Gör. Dr. Mehpare SAKA
Ders |
Ara Sınav |
Dersin Yürütülüş Planlaması |
EĞITIMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERI |
Online Sınav |
Bu ders, Bologna bilgi paketinde bulunan tüm kazanımları içerecek şekilde power point sunumlar ile öğrencilerle online olarak işlenecektir. Dersler işlenirken 25 dk lık ders sürelerine uygun olarak işlenecek konunun önemli kısımları üzerinde durulacaktır. Ayrıca öğrencilere ödev verilerek öğrendikleri bilgileri ödevler üzerinde kullanmaları sağlanacaktır. |
BILIMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERI |
Online Sınav |
Bu ders, Bologna bilgi paketinde bulunan tüm kazanımları içerecek şekilde power point sunumlar ile öğrencilerle online olarak işlenecektir. Dersler işlenirken 25 dk lık ders sürelerine uygun olarak işlenecek konunun önemli kısımları üzerinde durulacaktır. Ayrıca öğrencilere ödev verilerek öğrendikleri bilgileri ödevler üzerinde kullanmaları sağlanacaktır. |
FEN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YAKLAŞIMLARI |
Online Sınav |
Bu ders, Bologna bilgi paketinde bulunan tüm kazanımları içerecek şekilde power point sunumlar ile öğrencilerle online olarak işlenecektir. Dersler işlenirken 25 dk lık ders sürelerine uygun olarak işlenecek konunun önemli kısımları üzerinde durulacaktır. |
Araş. Gör. Dr. Tuğba SOLAK
Dersin Adı |
Ara Sınav |
Dersin Yürütülüş Planlaması |
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME |
Ödev |
Bu ders Bologna Bilgi Paketinde gösterilen tüm kazanımları içerecek şekilde hazırlanmış slaytlar eşliğinde ve derse katılan öğrencilere sorulan sorularla aktif ve online etkileşimli olacak biçimde işlenecektir. Slaytlardaki konular işlenirken süre kısıtlamasına uymak adına çoğunlukla önemli kısımlar üzerinde durulmak suretiyle dersler yürütülecektir. Ders sırasında online olarak derslere katılan öğrencilerin ders konuları hakkında fikirlerini söylemeleri, tartışmaları ve aynı zamanda geliştirmeleri önemlidir. Dersin uygulama saatleri için öğrencilerden önceden hazırlanması istenen öğretim materyali tasarımı, bir derste bir ya da iki tasarım sığacak sürede sunmaları ve tasarlanan materyaller hakkında sınıfça yapılacak küçük bir analiz tartışması yürütmek suretiyle yapılacaktır. Tasarlanan öğretim materyalleri, 5-8 sınıf fen bilgisi derslerinden, öğrencilerin seçtikleri bir fen ünitesinin bir ya da birkaç kazanımını öğretmeyi destekleyecek şekilde bireysel olarak tasarlanacak, tasarlanan öğretim materyali hakkında ödev hazırlanacak ve online etkileşimli olarak bütün sınıfa sunulacaktır. |